De receptionist(e) neemt alle benodigde informatie met u door zoals uw gegevens, voertuig- en schadegegevens. Tevens wordt een kopie van uw kentekenbewijs en groene kaart gemaakt. Eventueel wordt het schadeformulier samen met u ingevuld. Vervolgens wordt er een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de reparatie.
Wij bepalen de omvang van de schade door middel van het audatex-systeem. Tevens worden er foto's van de schade gemaakt en samen met het schaderapport aan de verzekeringsmaatschappij gezonden. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden. Deze gegevens worden automatisch verwerkt tot een werkorder.
De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervangen. De te vervangen onderdelen worden daarna gescheiden en milieuverantwoord afgevoerd.
Op de plaatwerkafdeling wordt de carrosserie uit gedeukt en/of gedeeltelijk vervangen of gericht. Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur. Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur inclusief de speciale fabrieksdata en meetgegevens.
In de moderne voorbewerkafdeling worden alle nieuwe en herstelde delen strak gemaakt en voorzien van een roestwerende grondlaag. Op deze speciale afdeling worden de laatste voorbereidingen voor het spuiten uitgevoerd. De werkplekken zijn voorzien van bruggen, infrarood droogapparatuur en gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren. Hierna wordt de auto de spuitcabine in gereden en is klaar om gespoten te worden.
Voor de spuitcabine zijn er twee werkplekken waar uw auto wordt afgeplakt. Ook vindt hier de laatste kleurcontrole plaats. In de geheel stofvrije spuitcabine wordt vervolgens uw auto gespoten. De juiste kleur wordt met behulp van een verfmixcomputer aangemaakt. In de spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carroseriedelen tegelijk worden gespoten en wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Zodoende kunnen schadelijke invloeden van buitenaf de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en water gedragen lakken. Zo beschikken we bijvoorbeeld over een computergestuurde kleurenmenger die uit meer dan 10.000 recepten de juiste kleur kiest. Uw auto rijdt weer perfect, is technisch 100% in orde én zit opnieuw uitstekend in de lak.
Zodra alle herstelwerkzaamheden plaats hebben gevonden en de lak gedroogd is worden de nieuwe en gedemonteerde onderdelen in het reparatiebreik weer keurig met zorg teruggeplaatst op het voertuig in kwestie.
De auto in nu afleveringsklaar. De receptionist(e) neemt contact met u op en spreekt met u af wanneer u de auto komt ophalen.